lørdag den 16. april 2011


27. september 2010 - Efter nu at have læst samtlige blogge fra andre udvekslingsstudenter her i landet, har jeg måttet erkende, at jeg er en yderst useriøs blogskribent! - Så hermed et nyt og enormt seriøst blogindlæg!
Først en smøre omkring skolen. Jeg er droppet ud af photography, eftersom jeg opdagede en fejl i mit skema i form af fire manglende psykologitimer. Mine fag hedder nu: English literature, English language, Film studies og Psychology. Jeg har netop afleveret mine to første stile, som jeg er ret spændt på at se resultatet af og er pt i færd med min tredje aflevering i English lit. Hårdt stof! For tiden læser vi et skuespil fra The Victorian Era, "Arcadia". Enormt spændende, men jeg må stramme mig an, for at følge med! Pauserne er derimod lige til at holde til. Intet mindre end tre kantiner har sin effekt - dvs. at kantinedamen nu kender mit navn.. (et tegn på for meget varm kakaodrikken, Nanna Bentsen!?). Derudover var jeg nær blevet sendt hjem, på grund af en åbenbart for kort knælang nederdel. Efter en times global education (som jeg stadig ikke helt ved hvad er... gør nogen?), blev jeg og 11 andre piger trukket til side. Vi fik så lov at få ti minutters høvl om diverse brud på regler, dresscodes osv. og fik i dén grad nok af vores kære, men alt for selvhøjtidelige Mrs. Payne!
Dernæst LONDON! Sidste lørdag stod på en endagstur til London Euston! Jeg kom i fin stil med toget, blev samlet op og blev mødt af 30 andre udvekslingsstudenter. Efter et møde på to timer, blev vi endelig sluppet løs og så stod den ellers på Starbucks og andre caféer! 
Øverst: Sandra ( en anden dansk udvekslingsstudent) og jeg på Starbucks! Nederst er jeg med Sandra og Lea på en ny café.. en halv time senere.
Jeg har desuden fået mig to gode veninder i en finsk og en norsk pige. Anna og Hanne (og Nanna.. meget forvirrende!) De er værstssøstre og bor sammen med deres værtsfamilie tæt på skolen. Weekenderne står mest på lektier, men lørdagen er præget af et ritual. Det vil sige at Hanne, Anna og jeg mødes "in town", bruger alt for mange penge i River Island og Top Shop, går på café og spiser frastødende kager og bliver piercede (frygt ej mor og far! - var blot tilskuer).
nam
Jeg har gjort mig en ny opdagelse! pound shop! Dette har resulteret i et sukret lager på nederste hylde i skabet. (og nu ved I, hvor I skal bytte jeres julegaver)
De næste par uger står egentlig bare på flere lektier, et par lørdagsbyture og i oktober venter en tur til Blackpool.
Ellers håber jeg blot på at min forkølelse snart går over og at min konto snart bliver tanket op (Faaaaaaaar...). Mange tanker til jer derhjemme og tusinde tak for de lune hilsener på facebook og bloggen her. Håber alt er vel. Jeg savner jer! Mange kys fra Nanna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar