lørdag den 16. april 2011

Her begynder min rejse

16. August, 2010 - Jeg har nu knap to uger tilbage i Danmark og England rykker nærmere og nærmere. Sommerferien har budt masser af arbejde i caféen og et par småture til Århus. Det er en anelse tomt at gå rundt herhjemme hvor de fleste nu enten er startet på gymnasiet eller er flyttet på efterskole. Dog klager jeg ikke over min forlængede ferie (-:
Forleden var jeg på rådhuset for at gøre kommunen opmærksom på min afrejse. Min flytning er hermed meldt og fra og med den 1. september bor så officielt ikke længere i Danmark.
Min nye skole, The Duston School, Northampton (har smidt et link længere nede) kører en businessorienteret dress code, som forlanger at jeg må lade hyggebukserne og min sweatshirt samle støv på hylden og skifte dem ud med højtaljede nederdele, skjorter og sko, der kan pudses. Havde egentlig forberedt mig på at skulle bære skoleuniform, men i og med at jeg er en del af det såkaldte "Post 16" og skal 'forberede mig på at komme på arbejdsmarkedet', skal jeg bære mit eget tøj, dog med stramme rammer. 
http://www.thedustonschool.northants.sch.uk/ 
Min sidste dag i det danske er nu også på plads. Tidligt 1. september flyver min familie og jeg til København fra hvor der er afrejse. I hovedstaden skal vi på Glyptoteket for at spise frokost, hvorefter vi må tilbage til lufthavnen da afrejse er klokken 18. Efter et svært PÅ GENSYN og halvanden time i flyet rammer jeg engelsk grund, nærmere bestemt Birmingham, hvor min værtsmor Dawn vil samle op og tage mig med tilbage til Northampton. 2. september er første skoledag.
Dog er to uger stadig en del tid og da jeg endnu ikke helt kan forholde mig til det kommende år udenlands, vil jeg skubbe tanken til side og blot nyde mine sidste dage med familie og venner og forsøge at hunske på, at det er på gensyn, ikke farvel. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar